English Lesson - Наталья Борисовна Игнатьева
https://proshkolu.info/


Логин

Регистрация
Пароль
Забыли пароль?
http://proshkolu.info/

  О портале   Реклама   ТОП-100 школ   ТОП-100 участников   Рейтинги `Источника знаний`  

http://totaltest.ru/?promo=proshkolu&utm_source=site&utm_medium=proshkolu&utm_campaign=250x50 (edited)

https://ginger-cat.ru?from=proshkolu

https://diso.ru/?promo=proshkolu&utm_source=site&utm_medium=proshkolu&utm_campaign=250x50

https://mogu-pisat.ru/kurs/uchitel/?SECTION_ID=&ELEMENT_ID=1759325



ГЛАВНАЯ

ВСЕ ШКОЛЫ

НА КАРТЕ

КЛУБЫ

КОНКУРСЫ

БИБЛИОТЕКА

ИСТОЧНИК ЗНАНИЙ

ПОМОЩЬ











Наталья Борисовна Игнатьева


КАБИНЕТ

ФАЙЛЫ

БЛОГ

ДРУЗЬЯ

ШКОЛЫ

ОБЩЕНИЕ

НАСТРОЙКИ

ЗАКЛАДКИ
Вы здесь:  Наталья Борисовна Игнатьева / Блог / English Lesson


ЗАПИСЬ #3

КОММЕНТАРИИ (2)

ОБСУДИТЬ

В ЗАКЛАДКИ


12 июня 2016, 16:55, автор - хозяйка блога
Наталья Борисовна Игнатьева

English Lesson

English Lesson “FOOD”
 Form: 2
Teacher:  Natalia Ignatyeva
School: 641

           Procedure

1.       Greetings

2.       Presentation of the topic

T-Cl: Children, look at the board. What are we going to talk about? (There’re 2 posters on the board of different food). Yes, we’re going to talk about food.

3.       Checking homework (work in pairs; pupils evaluate each other’s answers)

a)       Vocabulary . T-Cl: Your homework was to learn by heart food words. I call two pupils to the board to name the food in the poster.  One of the pupils will be a teacher.  The teacher listens to the pupil’s answers, checks them and then gives a mark to the pupil. 

You know if the answer is right, show a red card, if it’s wrong – a yellow one.  Let’s start. (And so on with the next couple of pupils)

b) Spelling. T-Cl: You also know names of different fruit and vegetables. Look at the screen and match the words to the pictures.

4.       Pronunciation . Rhyme “Cheese and biscuits.” (group work)

5.       Revision of grammar (Present Simple)

T-P1: Do you like cheese? T-P2: Does he like cheese?

T-P3: Do you like carrots? T-P4: Does she like carrots?

T-P5: What is your favourite food? T-P6: What is her favourite food?

T-P7: Do you like banana ice cream or vanilla ice cream? T-P8: What ice cream does she like? (pupils’ own answers)

6.       Reading (individual work) Text “On Monday I like…..”

7.       Asking and answering questions to the text . (team work; the pupils’ own questions and answers).

8.       Exercise break . T-CL: Now a few minutes to move around. Stand up, say and act. Rhyme “I make my right hand….”.

T-CL: Don’t sit down. Listen to a song about one funny man. Sing along and dance. Song “He likes chicken soup for lunch...”

9.       Speaking (team work). T-Cl: I have 2 dolls, they are great eaters .I give one doll to each team. Each team tells us what the doll has for breakfast, lunch and dinner and what his favourite food is. (Children make up a story and then present it to the class.)

10.   Listening . T-Cl: Look at the picture. This is Wizzy. She is a witch. She and her friend Joe are at the caf.

Listen and circle the food Wizzy likes.

T-Cl: Now tell me please what food Wizzy likes. Does she like …….?  …….? …….?

11.   Speaking( Dialogue) T-Cl: Now, let’s remember how to offer food. (-Would you like some sweets?
-Yes, please.
Or
- No, thank you.) – (work in pairs).

12.   Homework . T-Cl: Our lesson comes to the end. Write down your homework: draw your favourite food and write what you like for lunch.

13.   Marks . T-Cl: Now give marks to yourself and to your friends for the lesson. (The children show marks using colourful cards).

14.   Reflection. Now I’d like to ask you. Do you know food words now? Can you write them? Can you ask and answer questions about food? Can you speak on the topic? Do you like the lesson? (pupils give their own answers by showing pictures of sad or happy faces).

15.   T-Cl: The lesson is over. See you tomorrow.

 

1. Плакат «Еда»

2. Компьютер

3. Проектор; screen « Show & Match »

4. 2 куклы

5. Запись «Визи в кафе», 10 бумажных копий для работы

6. Запись « Он любит куриный суп»

7. 10 бумажных копий « В понедельник….»

8. 10 бумажных копий « Cheese & biscuits »

9. Бумажные отметки –10 комплектов (красные-5, зеленые -4, синие -3 и желтые -2)

10. Смайлики – 10 комплектов

11. Картинки различной еды.

 



Тэги: Fruit, vegetables, different food words, breakfast, lunch, dinner, days of the week, to like, would you like ..., to have



ОБСУЖДЕНИЕ


Александр Владимирович Серолапкин2016-06-12 20:34:02 - Александр Владимирович Серолапкин
Картинки различной еды:

Пирог Крокодил
Вы можете нажать на это фото для перехода на его страницу

Pie ` the Crocodile `.

Тарелка с шашлыком на спичках
Вы можете нажать на это фото для перехода на его страницу

Meat on matches with a peas and vegetables.

Кастрюля щей
Вы можете нажать на это фото для перехода на его страницу

Vegetable soup with greens.
Наталья Борисовна Игнатьева2016-06-12 21:29:30 - Наталья Борисовна Игнатьева
Good dinner!

Прокомментируйте!

Выскажите Ваше мнение:

Зарегистрироваться



Вакансии для учителей









  Copyright © ПроШколу.ру 2007-2024. Все права защищены.   О проекте | Реклама | Статистика | Контакты | Translate
Использование материалов данного ресурса допустимо только с письменного разрешения администрации сайта.

Поиск по порталу













Новые комментарии



Красота!!! И талант!
Вон оно что! Ну, тогда просто нет слов, а междометия закончились ещё вчера, так что остались одни восклицательные знаки, но зато в неограниченном количестве!!!! И ничего не надо корректировать.... Хотя, предела нет совершенству... Брависсимо, Валентина Васильевна. Вот они, народные таланты в действии!
... Сказала - и дальше не произлшло ни-че-го. === А, действительно, зачем происходить?! Их дело говорить, а не чтобы происходило. Чтобы происходило - это ж... работать надо. Мееять что-то. А кто ж им это дасть??!! Вот глубочайшее убеждение. Более глубочайшее, чем 86%!
Здравствуйте, Алла Олеговна! К сожалению не удаëтся скачать `Вальс выпускной`. Не могли бы Вы выслать файл на мою почту. [email protected] Заранее спасибо!
https://19rusinfo.ru/proekty/pogoda-v-khakasii/66850-troposfernyj-ochag-kholoda-nad-sibiryu-ultrapolyarnye-potoki-okhlazhdayut-vozdukh-v-khakasii вычитала сейчас что за аномалии на юге Красноярского края.
И про нас, но скоро стает снег...





















 



http://www.roscomsport.com/

https://proshkolu.ru/user/robot/blog/568472/

https://roscomsport.com/

https://roscomsport.com/